Direktlänk till inlägg 21 maj 2010

Tittar på skor åt barnen....

Av Petra Gustavson - 21 maj 2010 21:30

Fredag  va skönt …. Hoppas på en lugn & skön helg :)

Ska in till staden idag så fort Nata kommer hem & titta på skor åt barnen.
E ju så varje vår & höst ….. söndriga vinter skor som ska byttas mot nya hela sommar skor & tvärt om …… blir ju lite dyrt me 6 barn :o

Tur de e ta 3 betala för 2 på sko punkten :)

 

Innan vi tittar på skor tar vi sväng om till On Off….. har några söndriga saker som vi vill att dom tittar över.
E så trött på denna väntetiden som ska va …. Är en sak när man klantar sig själv.
Men att vänta på något man betalat som ex min Nikon D90 som jag behandlat så otroligt väll & den ändå inte fungerar som den ska.
Så dyr som den va & sen va utan den i typ vad de kan bli men c 3 veckor :S

 

Även Elins Sony Eriksson Walkman telefon …. Fick den i födelsedags pressent & den fungerar typ 3 veckor sen är den bara sten död ….. går inte starta :S
Finns inte en repa ingenting …. Den ser ut som den aldrig e använd så misshandlad näää.
Så nu ska hon då få vänta på den …. Så kul :S

 

Vi lämnade in Gandalf …. Speldatorn som barnen använder.
Den åkte nerför trappan & hm ….. de va väll inte så hälsosamt för den.
Som tur är har / hade vi försäkring på den ….. så hoppas få hem en ny så fort som möjligt.

Men de va ändå vårat fel …. Så de känns ju som man får bita i de sura äpplet & ta väntan & va glad att man va försäkrad!

 

Efter stunden där inne …. Vilket va en stund så bar de av mot sko punkten.
Alla utom Nata hittade skor ganska fort ….. Emilia ville ju ha ett par ”vuxen” skor som jag nog tyckte va lite för ”vuxna” för en 10 åring ….. men så e de bara.

 

Nata höll på att driva mig till vansinne ….. kan förstå att de e skit ….. hon har ärvt mina kalle Anka fötter & kan inte ha de där smala snygga skorna ….. sen e de ju fot inläggen också …. Hon måste ju få plats med dom …..
Men de fans faktiskt många snygga som funkade …. Men nej då.
Men till slut så fick hon till de!

 

Nä vi väll kommer fram till kassan är det ca 15 minuter kvar till de stänger ….. då funkar inte KORTET???
Som tur e ska vi in till Jönköping i morgon igen …. Så får lägga undan alla 9 par & åter komma ….. men sååå pinsamt.
Fast varför igentligen? ….. Men barnen blev väldigt besvikna :(

 

Va inne på Telenor & lämnade in Mobilen Victor hade ….

Får veta att vi kan förlänga 4 av våra 5 abonnemang & få ny telefon.
De hörde ju Nata självklart & börja dregla över en Sony Eriksson Satio typ 5-6000kr.

Stod att den skulle kosta 250kr / mån men väll hemma insåg jag att jag måste läst fel….

 

Men me tanke på hur många minuter de e kvar tills de stänger …. Så får vi åka hem & titta lite på nätet i lugn & ro & diskutera hur vi ska göra & ta de innan bion i morgon annars.

 

Väll hemma kändes de som jag va döende ….
Hade tänkt titta på film & mysa …. Men kunde knappt äta, vilket jag set fram emot :(

Så somnar ca 22:00 ……………………………………..

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra Gustavson - 8 december 2013 00:14

I lördags fick elin så ont i magen. Sen blev de värre och flyttades neråt höger. över blindtarmen. Hon spyde på onsdagen. Så på torsdagen efter jag pratat på telefonen med maria min nya handläggare på FK om min ansökan om sjukersättning. Fick ...

Av Petra Gustavson - 24 november 2013 17:26


Vilken vecka :o I tisdags natt va jag, mannen å dottern Spencer på Hunger Games Night. Först fick vi se den första filmen å sen vid midnatt hade andra filmen i trilogin premier :) Å vilken film, den va helt fantastisk. rekommenderar den starkt ...

Av Petra Gustavson - 15 oktober 2013 21:34

Idag har jag å emilia suttit hemma i soffan å tittat ikapp oss på glaumor. Eller gjort vårt bästa i alla fall, väldigt många avsnitt efter. Men även många att se fram emot :) Emilia har varit hemma idag pga magvärk å jag har de oxå. Sitter å ...

Av Petra Gustavson - 20 september 2013 21:43

Idag har jag köpt biljetter till Black Sabbath. Men min man vet ingenting :) Vet att han inte läser min blogg. Då han inte vet att jag börjat skriva lite här igen. Så läser någon som känner oss här, berätta inte! Då jag ska överraska honom när...

Av Petra Gustavson - 16 augusti 2013 02:14

Har varit en lugn dag med familje mys till filmen croddarna. Emilia å Spencer har färgat håret, rött å blond. Annars har jag umgåtts med mina korrar, flingan, blueberry å jamina :) Jamina börjar känna sig hemma här nu tycker jag. Hämtade henne me...

Ovido - Quiz & Flashcards