Alla inlägg den 15 maj 2010

Av Petra Gustavson - 15 maj 2010 21:00

Up å hoppa ….. jösses nu blir det att hoppa in i duschen & fixa sig i ordning så jag & Elin kommer iväg :)

Vi ska ju på 3D bio idag ….. drakfångaren.

 

Så jag & Elin gör oss i ordning …. Träffar Tommy & Maggan snabbt på väg ut till bilen.
Dom skulle hämta lite nät.

 

Jag & Elin pratar strunt & har en trevlig resa till Jönköping.
Vi försöker plocla ut bio biljetterna först …. Så de skulle vara klart.
Men de va ju själv klart stängt.
Så nu får vi åka från A6 ca 40 minuter tidigare :S
Jaja … de blir jäte bra ändå.

 

Jag & Elin börjar med att titta lite på kläder & jag hittar en helt fantastisk kjol som jag skulle vilja ha…. Men sååå dyr :(

499kr & även en i samma prisklass som både Elin & Nata ber å få….

Efter de hamnade vi på smink affären, vilket ställe.
De fans ALLT …. Men så dyrt :(
Men jösses va mycke färger & roliga saker & lösögonfransar i alla konstiga former ….hehe

 

Vi vandrar vidare till BR & hittar massa roliga leksaker både jag & Elin skulle kunna tänka oss …. Finns ju ett märke me ”plast” djur som hand målas.
Älskar dom & Dom hade fått så mycke mer & nya älvor & ja … de va nästan hemsk & se allt & inte kunna köpa någonting :(

Dom e ju inte gratis heller :(
Men vem vet … någonting kanske kan bli mitt någon gång :)

 

Dagen går vidare & vi plockar till oss massa gott godis till bion …. Mums

& kör sedan ner mot biosalongerna.

Går in & sätter os tillrätta … bion startar & de känns inte riktigt bra.
Bilden e jätte konstig & man börjar undra va som händer.
Men som tur e så e de inte bara jag & Elin som tycker så.
Så några går & säger till ….. de e någe fel & vi får vänta lite.
Så ska dom fixa detta …..

 

En timme senare …. & massa bus & skoj mellan mi & min dotter så får vi veta att bion blir inställd.

Vi får tillbaka våra biobiljetter & 2 extra 3D biljetter … så de va ju ok :)

 

Så jag & Elin bestämmer att vi tar med Emilia & Taran nästa helg på samma bio & hoppas de funkar bättre den gången :)

Vi går till hemmakväll & tittar lite & sen in i kyrkan i Jönköping & lyssnar lite på kören som sjunger där inne … de va fint & jätte mysigt.
Även om jag inte är troende, så e de någe speciellt :)

 

Sen åker vi & köper lite roste bröd & åker vidare hemåt.

                                                  
                                                 

Hemma blir de en vovve film me de mindre.
2 systrar som adopteras & smugglar in en liten hund …. Typ grandis ….hehe
& hur den ”räddar” deras liv osv :)

 

Efter de blir de 2 avsnitt av Mentalist …. Älskar den serien.
& sen e de dags att sova då klockan som vanligt russar iväg & jag är helt slut efter den här intensiva men helt fantastiska dag me min Elin :)

 

Men oj så skönt att vara hemma!

 

Ps : Får inte glömma att Emilia & Natalie har lärt sig att göra volt & ställa sig up i slutet … de e inte dåligt :D

Ovido - Quiz & Flashcards