Alla inlägg under juli 2011

Av Petra Gustavson - 7 juli 2011 01:30

Min söta dotter Natalie fyller 15 år den 8/7.
Hon har då lite planner med sin vännina, så det får bli lite mys på förmiddagen.
Men vi bestämde att hon skulle få en dag med bara mor & far på stan (A6 köpcenter) å liten Troy då.
& shoppa för sina födelsedagspengar.
Så up & göra sig iordning & sen in i bilen & iväg till Jönköping :)
Vi va nog i varenda kläddaffär innan vi va klara & vissa 2 gånger.
Hon hittade en hel del fina klädder & smycken på rean.
Så hon va helt klart nöjd & de va ju poängen, så bara å vara glad :)

Vi åt Tacobuffe & gick därifrån illamående så som vi tryckt i oss, hehe.
De va så gott :)

Väll hemma va man väldigt trött.
& måste skriva & berömma min man som varit med hela dagen & inte gnällt en enda gång när vi gått omkring & kollat klädder, eller smycken.
Älskar dig <3
& min lille 3 åring Troy, som varit så snäll, försökte knäcka oss lite gran.
Men lugnade ner sig igen :)

Hemma blir det att äta lite, majskolv med smör :)
& sen jordgubbar med grädda, det va gott.
Nu tittar jag lite på nätet & FB, sen e det dags att sova.

Stort Grattis till min blivande 15 åring :)
Älskar di!
 

Av Petra Gustavson - 3 juli 2011 17:15

Är otroligt trött efter helgen & orkar ingenting.
Har umgåtts lite med Taran, Emilia, Elin & Troy.
Elin, Emilia & Taran ska åka till Halmstad med sin farmor & farfar & va där en vecka.
Det blir bra för dom, en liten semester för dom & att något roligt mer än bara va hemma här & bada i sjön :)
Men jag kommer sakna dom väldigt mycke, även om jag nog kommer få en hel del mer gjort här hemma.....


Natta & hennes vänninor har varit uta & filmat, spännande å se vad det blev av de :)

Svärmor & Svärfar kom & hämtade de små & nu är det så tyster här hemma.
Micke va tvungen att åka iväg till staden då vi ej hade någon mjölk kvar.
Han passar på & köper Äpplen & tycker att Natta ska baka äppelpaj :)
De skulle va gott......vi får se om det blir så :)

Nu ska jag se om jag kan stoppa in lite framkallade kort i fotoalbumet :)
 

Av Petra Gustavson - 2 juli 2011 17:00

Vaknade med 3 extra barn :)
Så det va liv i huset.......när dessa åkte hem kom Nattas 3 vänninor någon timme senare & ja dom behöver man ju inte roa eller ta hand om.
Så det blir ju lite smidigare än me barnkalas :)

   

Natta & tjejerna fixade iordning på studsmattan & tänkte sova där.
Men dom kom in lite senare på natten igen :)


Packade iordning lite, då Taran, Emilia & Elin ska till Halmstad med Farmor & Farfar i morgon.
Ska bli både skönt med lite tomt att inte ha dom hemma.
Är nog sån som gillar att ha dom i närheten :P


Googlade runt lite på spets, tyger & pärlband osv.
Hittade en hel del  jätte fint :)
Så det ska jag köpa sen när ekonomin tillåter :)


Somnade alldeles för sent.
Med Taran & Emilia i sängen :) 

Av Petra Gustavson - 1 juli 2011 17:00

Ja, va ska man säga.
Jag älskar barn & jag tycker det är jätte kul när mina barn har haft ett super kul kalas.
Men......jag har ingen ork igentligen att fixa & dona.
Det är väldig tur att jag har Natta & Elin som hjälpte till :)
Tyvärr kom det inte så många på varken Tarans eller Emilias kalas.
Det kändes väldigt tråkigt, då dom har tackat ja.
Men det blev ändå väldigt glada & nöjda barn :)
Har en glid bana, som dom åkte på, åt korv & godis.
Så alla verkade väldigt nöjda :)


Efteråt stannade 3 syskon, Simon, Linus & Sanna.
Dom sov över & ja, dom hade trevligt :)


Jag, Micke & Natta tittade på Faster, en toppen film....som vi absolut kan rekomendera :) 

Skapa flashcards