Alla inlägg under december 2009

Av Petra Gustavson - 31 december 2009 19:45

Trött & så trött, idag ska vi hämta Titta, Lucas, Tilde & Kevin & Niklas en vän till Lucas, som Victor & Nata lekte med som små.

 

Först får Micke köra Joel till en kompis i Kaxholmen, han ska fira nyår med honom, mfl.

När Titti kommer så blir det mycke soffa sittande & tjejprat.
E ju inte så vanligt för mi, så det va trevligt.

 

Micke laggar underbar kyckling med potatisgratäng.
Han kan laga så o mat min gubbe, har tur som har han.

 

På kvällen blir det mer prat, men barnen & mannen e med, tittar på lite konståkning som vi filmat på flickorna & när Nata tävlat.

 

Sen närmar sig klockan tolv & nya året är på väg.
Jag å Micke med liten Troy tittar på tv & han som alltid pratar in nya året.
Titti va ute en snabbis & ser på de större barnen som smäller lite & kommer in sen.

 

Är inte uppe så jätte sent, va så trött.
Men det har varit en bra dag………………………………………………………………

Av Petra Gustavson - 30 december 2009 19:45

Vaknar sent som vanligt & känner att det inte e den bästa dagen för sagan om ringen dag.
Vi kommer aldrig hinna se alla 3 filmerna.
Men när ska det bli av & barnen har ju set fram emot det också.
Så vi sätter igång då…………………………………………………………

 

Efter första filmen så diskuterar vi äta.

Det slutar med att Nata & Joel med far åker iväg & handlar pizza.

 

Sen börjar vi på nästa.
Klockan va som jag trodde alldeles för mycke när filmen nr 2 va slut.
Så vi får se när det blir dags för den tredje & sista……………………………………..

 

Nu ska jag sova, medans barnen spelar, hehe

Av Petra Gustavson - 29 december 2009 19:45

Ännu en dag av spelande, men jag spöar några i Teeken 6, på Ps3.
Roligt, men tyvärr åkte jag på en del också…………………………………….

Joel & Victor har ockuperat sovrummet där Ps3 är, & spelar Assassin´s Creed 1 & 2

& nyaste Cod.

Av Petra Gustavson - 28 december 2009 19:30

Vaknade sent som vanligt sen julafton.
Idag ska vi ha en riktig Wii dag med barnen.

 

Micke & Joel å lilla Emilia ska in till stan & handla lite & sen så.
Sen startar vi Wii, efter att flyttat runt alla möbler i stora rummet, hehe
Måste ju kunna röra si ordentlig!

Det är ett sport spel, som man ska göra rörelserna i.
Som på riktigt.

 

Under tiden dom e å handlar, får jag för mig att jag måste ha en ny profilbild.
Tycker den jag har e så tråkig, på Facebook.
Så jag fixar i ordning mi lite & så hjälper Elin mi att få några bra.
Det är nog första gången i hela mitt liv som jag kan säga att jag blev nöjd.

Jag utmanar Joel i bowling, då han talar om såklart å tydligt att ingen kan slå han på det.

ÅÅ, jag vann, jag vann ordentligt.
Siken härlig känsla, tyvärr fick jag inte behålla den i tennis.
Men vann några gånger till i Bowling i alla fall.
Så det blev en bra dag, som även den slutade allt för sent.

Av Petra Gustavson - 27 december 2009 19:30

Händer inget speciellt alls idag, jag sitter å tittar på tv & när barnen spelar.
Vi myser med julmats rester & det är jätte mysigt & barnen spelar dator, Ps3, Ps2 & Wii.

Av Petra Gustavson - 26 december 2009 19:30

Samma som tidigare dagar, så va de spela som gjordes……
Å nu har vi verkligen vänt på dygnet ordentligt, ojoj

 

Snön ligger så fint därute……

 

Mina valpar har börjat leka ordentligt & springer omkring så gulligt & tror dom e stora & farliga, hehe

Av Petra Gustavson - 25 december 2009 19:30

Den här dagen fortsätter, efter alla vaknat framåt slutet av förmiddagen, inte klokt.

Som igår, vi spelade Wii, tittade lite på tv & playstation 3 för fult.

En härlig & mycket lugn dag.

Jag & Micke hade det väldigt trevligt i köket.
Vi lagade till våran julmat & det va väldigt gott.
När vi väll satte oss ner för att äta.

 

Även denna kvällen blev oerhört sent, eller ska man säga tidigt?
Då det va runt 5 även denna morgon.

Av Petra Gustavson - 24 december 2009 19:30

Julafton, julaftons morgon.

 

En mysig morgon med snö ute precis som det ska vara.
Up å hoppa, nu e barnen otåliga. Hehe

Dom vill ha sin morgon present & julens tomte & Aladdin ask.

 

Sen bär det av mot min svåger Tony hans barn, svärmor & svärfar.
Ska bli mysigt & komma iväg & äta deras goa mat & umgås.

 

Väll där släpper vi lös våran lilla spring, han får ju aldrig nog.
Troysen, han har så mycke spring i sina små ben.
Fick tag i petflaskor han skulle fäktas med & gav en till Taran & sen utmanade han Tony.
Han e så söt min lille.

 

Vi äter & man e så där spy mätt som man alltid blir.
Så e det dags för kalle Anka.

 

Efter det kommer Tomten.
Troy som man kunde tro skulle bli rädd för tomten, blev inte de kan jag säga.
Istället försökte han sno paketen under grannen där tomten satt.

Men det blev bra tillslut, alla barn & vuxna fick de paket som dom skulle ha.

 

Sen började det närma sig hemresa.
Har varit jätte trevligt, men ska bli skönt att komma hem.
Väll hemma, hade vi som vanligt vårat eget julmys med paketöppning.
Barnen va väldigt nöjda efteråt & de e ju de man vill.



En av sakerna som bevisar det, va att dom va uppe till kl 5 på morgonen, ojoj.

 

Jag somnade tidigare hon, hehe


Ovido - Quiz & Flashcards