Alla inlägg under juli 2009

Av Petra Gustavson - 31 juli 2009 23:21

Idag fyller min Milia 9 år J

Blev en ganska lugn dag, då vi firade henne i onsdags.
Eftersom Natha skulle till Ewe i Göteborg & därifrån sen till konståkningslägret i Halmstad.

Micke va å tittade på en bil & Milia va med ensam & fick lite ensamtid med sin far.
Det tyckte hon va mysigt.

Jag fixade de hemska & otäcka räkningarna.
Men de va skönt när det va klart.

Mös lite med en film & lite pizza på kvällen.

Elin ”tatuerade” mig på ryggen.
Har ju en förkärlek till att bli ritad på ryggen.
På det sättet kan man få barnen att göra det & det killar så skönt, bättre än att bli kliad på ryggen J
Det ända som är negativt är att kläderna blir blåa av bläcket sen, om man inte torkar bort det på än gång.


Av Petra Gustavson - 30 juli 2009 17:35

Började med att se till om barnens nya konståkningsgrejer kommit.
Så Natha kunde få med det till lägret.
De hade dom, så snabbt iväg & hämtade det & sen hem & åt lite.

Sen vidare till Nathas kompis Erika där Ewe som hon skulle till va & vidare med dom till tåget.
Tåget kom & dom for iväg, så va det vidare.


Va inne på media markt & förklarade problemet med datorn.

Tyvärr så går mjukvara inte på garantin, så jag får beställa recovery skivor för att fixa en system återställning.
Gjorde ju sådana, men dom funkar inte.
Så nu får jag köpa nya för 540kr, lite sjukt.


Men jag måste ju ha dom, så det är bara att bita i det sura äpplet.
Skulle ju ha ringt & sagt att jag inte fick det att fungera, men det där sen ordet kom hela tiden in i mitt huvud.
Så det är ju i grund & botten mitt eget fel.


Om det nu inte är ett mjuk varufel, så får jag lämna in den & så hoppas jag att dom kan fixa den eller bytta ut den.
Men har letat efter samma märke, men verkar som att den inte finns att få tag i längre, snyfft.

Löjlig vet, men älskar den datorn så.

Av Petra Gustavson - 29 juli 2009 23:37

Firar vår lila Milia idag.
Natha ska iväg till Ewe & lägret, så då e hon inte hemma när hon fyller.
Tråkigt, men så blir det ju ibland.

Det blev en härlig dag, med solsken & grillat.
Till efterätt, jordgubbar J

Hon fick inte så mycke presenter då vi inte kommit på något.
Men sen ploppade tanken att en dag själv med någon av oss på stan & biobesök på Harry Potter kunde bli lyckat.
Hon gillade den iden & det blir jag som går, eftersom Micke inte är något Harry Potter fan, ååå de e jag :D

Ja i övrigt va det en väldigt lugn & trevlig dag J

Av Petra Gustavson - 23 juli 2009 17:36

Såå lessen, haft en bra dag i övrigt.
Men när jag satt & försökte ta igen lite skriveri osv, så snubblar jag över sladden till min dator felicia.
Älskar ju den datorn, men men.

Ska inte måla F*n på vägen än, hoppas få ordning på den igen.

Av Petra Gustavson - 21 juli 2009 18:15

Sitter här & väntar på att min snuva ska gå över.

Är så trött, fick 4 små söta kines bebbs igår, fyra små pojkar, jättekul.

 

Amstaffspecialen va i helgen, en god vän va där, hade med många av valparna i sin kull.

Det gick jättebra. Så roligt

 

Det gör det extra roligt att det va våran tänkta kombination.

Men eftersom vi valde att sluta med amstaffuppfödning.

Så tyckte vi att det va så roligt att Petra me familj istället startade sin uppfödning med den kombinationen.

 

Då det va jag & Micke som parade mor & far här hemma i vårat kök i Råsa.

Så de små grynen blev ”till” hemma i vårat kök.

 

Sen måste jag ju skryta om min man som e så duktig på genetik, som va den som tänkte ut den kombinationen & trodde den kombinationen skulle bli bra.

 

Så känns de som de små liven i den kullen är lite ”våra” & det är extra kul att följa dom.

Så här med facit i hand :D

 

Stort grattis till våra underbara vänner, Petra & Tomas.

Av Petra Gustavson - 20 juli 2009 16:53

Vaknar & är otroligt snorig & ont i halsen.

Victor va riktigt dålig när han kom hem, så det är säkerligen han som smittat mig


Fortsätter vakta Tingeling då hon fortfarande inte valpat.Men si idag blev det av, men inga flickor :o

Det blev 4 söta pojkar, måste ta kort på dom & lägga ut.



Måste uppdatera min hemsida också ju.

Se om jag kan få göra det, om det funkar nu med nya koder å så.

Men kl 16.12 kom det en vit hane, kl 17.02 föddes en svart me brunna & vita tecken.

Efter det kom en mörkbrun liten kille 18.04 & sist men inte minst en vit me lite brun nyans på ryggen.

Tingeling va & är en sån otroligt duktig mor, månar om de små & tar hand om dom så bra.  


Medans jag vaktade Tingeling, roade jag mig lite med att läsa, fixa med alla filmer jag har, så det va trevligt, skulle gärna vilja hinna läsa mer.

Mina flickor Elin & Emilia tog hand om Troy, så duktiga.

Lekte med honom & matade honom.

Matade mig med, höll på att spricka, hehe

Dom ska göra sina överraskningar hela tiden, gulligt.

Men blir lite för mycke av det goda.

Men sån tur att jag hade dom, annars hade det blivit tufft med valpningar osv.  


Micke är i Hökensås & fiskar med Joel, kommer hem senare i kväll.Men dom hade fått fisk, det e underbart.

Älskar fisk, e ju sååå gott  Somnade ganska tidigt hela familjen, hehe förutom Victor.


Han är helt data beroende, Cod.

Hörde honom sista gången kl 3.20

Hm, det sista jag sa till honom va, va inte uppe föör länge nu!!!!

Jaja, får prata med hon igen, hm som det skulle göra någon skillnad :S

Av Petra Gustavson - 19 juli 2009 16:35

Vaknade till vid 9.30 tiden, så det va ju rätt ok.
Orkade inte gå up, så låg & drog mig i sängen.

Med Emilia kilande på min rygg, ihop om att få godis av mig.

Efter ett tag så va det att hoppa up, fixa frukost till Troy osv.


Micke körde iväg Taran & Natha till Alex & Yasse & shoppade lite till oss som ska va hemma att äta.


Har städat lådor & skåp i vårat sovrum idag, trodde jag skulle hinna mer.

Men började må illa å det gick väll saktare än det borde.  

Hoppas dom får en trevlig fisketur & kommer hem någorlunda trevlig tid i morgon.  

Micke & Joel hyrde lite filmer att se med Victor.

Såg Resan till Eldorado, trodde jag sett den.

Men de hade jag ju inte, så varma mackor & sen chips på de.

Me Victor, Elin, Emilia & Taran.

Sen blev det Mirror, för mig & Victor den va helt ok, tycker jag.

De små tittade på Spy kids & Spirit, somnade gott, så vi fixade up Taran & Emilia.

Så får Elin sova i pappas säng me mamma.

Men nu måste jag nog närma mig sängen, är väldigt trött.

Av Petra Gustavson - 18 juli 2009 16:32

Har fortfarande ont efter målandet & väg rivandet vid spisen.


Suttit & tittat på film med Natha & Elin.




Micke, Joel, Emilia & Taran va iväg & hämtade Victor på HV lägret å tittade på deras avslutningsmatch.

Hade så gärna varit med, e stolt mor till min hockey spelare :)  


Tingeling som skulle valpat igår, har fortfarande inte gjort det.
Så vaktat henne under dagen.
Somnade & sov hela eftermiddagen.
Sen va det lite macka å så på kvällen, efter Micke va å fiskade med Joel, Natha, Elin, Emilia & Taran. 

Hade Troy i sängen, han är så jätte mysigt.

Victor har ju haft det bra på lägret .


Jaha, nu ska jag sova, å försöka hålla koll på liten tingeling & valpning.

Ovido - Quiz & Flashcards