Alla inlägg under juni 2011

Av Petra Gustavson - 30 juni 2011 20:08

En ganska händelselös dag.


Varit & handlat lite mat & godis till helgen.
Taran & Emilia ska ha kalas i morgon, så lite godis till detta.
Hittade riktigt billigt, så det blir perfekt :)
Vi handlade på Willys, så passade på & hälsa på Victor oxå :) 


Natta bakar supergoa bullar som vi myser med tillsammans.
Va jätte trevligt, förutom att de va något specielt med att välta ut glasen med mjölk över bord & golv :o


Annars har jag umgåtts med mina små valpisar, Isis & Mini & nu har dagen gått :O


Av Petra Gustavson - 29 juni 2011 20:00

Har lyckats vända på dygnet :(
Men det är ju så mysigt att sitta på kvällarna & umgås med mina
Mannen & barnen, sitta & prata & se på någon film & bara ta det lugnt :)
Men man kan ju faktiskt göra det tidigare på dagen, så får ordna detta!! 


Har försökt & lära mig lite mer om mitt broderingsprogram jag har till min underbara symaskin, en sådan symaskin trodde jag aldrig att jag skulle ha :)
Med broderiprogramet & den symaskinen kan jag göra så underbara saker.
Måste bara lära mig det, e så otroligt mycke med tanke på hur mycket man kan göra.
Men jag ger inte upp, inte jag inte :)


Natta har plockat upp en glidbana ute i gräset.
Va jätte kul å se barnen när dom åkte, så roligt å se hur kul dom hade :)
Fick så jätte många härliga bilder, men kan ju inte lägga up alla.....


Victor har sommarjobbat på Willys denna veckan.
Han har varit väldigt posetiv & glad & framåt :)
Det har varit roligt att se :)


Nu är kvällen här & jag ska ta det lite lugnt framför tv & mysa med de mina :) 


   

Av Petra Gustavson - 28 juni 2011 23:02

Ojoj va trötter jag va, så klockan va lite mycke när jag gick upp.
Jag fixade lite saker, tråkigheter med myndigheter bl.a som måste göras.
Sen tar vi barnen & tar oss till stranden en sväng i det underbara vädret.....nu känner man verkligen att sommaren är här :)


     

Vid badet va vi förts hellt ensamma, så skönt.
Isis, min amstaff flicka & Prince, Mickes amstaff pöjk & Min minibulle tös Mini va med & badade.
Prince älskade verkligen vattnet & ville väldigt gärna simma ut till barnen som va längre ut.


 


   

Sen kom det 2 familjer från trakten runt vår huvudstad.
Konstigt att det nästan alltid är dom som hittar våran lilla lilla strand, ute i skogen.


 

Har ett sandtag barnen gillar att roa sig i vid badet :)

När badandet va klart tog vi oss hem & Natta bakade lite bröd.
Hon bakar jätte gott :)
Så det fick bli kvällsmaten, senare mös vi med glas.


Mina tyger jag har beställt kom idag.....så otroligt roligt.
Jag & Natta tittade igenom alla & de va alla så härliga :)
Så nu längtar jag till i morgon, när jag ska börja sy :))))


Nu ska jag titta lite på någon film & sen sova.......... 



Av Petra Gustavson - 27 juni 2011 23:00

Vaknar någorlunda tidigt idag :)


Är en stund vid stranden & blåser upp badbåten.
Det va kul, va själv ute å padlade lite med barnen, så härligt å guppa runt :)
Lilla Isis, mi amstaff flicka va med vid stranden.
Hon älskar både vattnet & solen :)
Kunde stannat längre & bara njuttit i solen, så varmt & skönt.
Men skulle få besök framåt eftermiddagen, så fick ta oss hem.


Men det kom inga, blir så imponerad.
Hur tänker folk ibland.


Troy va så söt, han fick tag i ett trosskydd uppe på toan.
Kom ner & vissade hur den skulle sitta & att det är flickor som ska ha sådana, hehe.......ha va så gudomligt söt :)


Men det blev jordgubbar & grädde & framåt kvällen ser vi på filmen Fallen.
En trevlig film :) 


 

Av Petra Gustavson - 26 juni 2011 18:13

Äter go midsommar mat på förmiddag :)
Myser me familjen me färskpotatis, grädde, gräddfil, sil & skinka & vad mer som hör till......toppen gott :)
Sen va det att plocka iordning lite tills Titti, Niklas med Tilde & Kevin.....
Umgås pratar, äter Natas supergoa tårta & senare blir det grilla :) 
Ojoj va sent det blev, kvällen slutar med att jag & Micke tittar i hundböcker :)

Hoppas alla har / hade en lika mysig & trevlig dag som jag :)
 

Av Petra Gustavson - 25 juni 2011 17:30

Dagen efter midsommar, otroligt trött.
Så sov längre än vad jag gjort sen jag va tonåring, ojoj.
Men oj va gött de va :)


När jag kom upp satt vi å åt frukost & pratade strunt.
Lugnt & trevligt :)


Vädret va riktigt trevligt, så satt ute med Amstaff Rocko & myste i solen & pratade tills vi märkte va fort klockan gick.

Titti & Niklas åkte hem framåt kvällen.
Kommer sakna mina finna vänner, men vi sees snart igen :)

Kvällen va detförst en barnfilm om en drake.
Hm, ganksa B.....men det som va mes ironiskt.
Det va att barnen gick &vi äldre satt kvar & tittade färdigt på den, hehe 
Efter den blev det en vuxen film så säga.
Fallen, en film som passade våran smak :)

Efter det va jag så trött, så jag somnade direkt när jag la ner huvudet på kudden. 

Av Petra Gustavson - 19 juni 2011 09:45

Micke är iväg & Mh-testar sin härliga Schäfertik idag.

Jag måde inte så bra, så jag fick stanna hemma.

Hade varit trevligt att komma med & prata & titta.
Men de viktigaste va att Dazy gjorde ett toppen Mh & vi är jätte nöjda över damen :)


Jag satt hemma & tittade lite på tyger & annat som jag kan behöva i företaget.
Det är kul, men det finns så otroligt mycke, så det är svårt att hejda sig.
Man har ju inte hur mycke pengar som helst.......
Men längtar efter att börja sy nu, hoppas jag mår bättre snart!
Har så mycke fina saker i huvudet som vill göras :)


Men dagen blev lugn, lite tv.....gosa med Troy & vila.
 

Av Petra Gustavson - 15 juni 2011 22:00

Grattis Grattis på din födelsedag :)
Älskar di

Ovido - Quiz & Flashcards