Alla inlägg under april 2010

Av Petra Gustavson - 20 april 2010 22:45

Kommer även idag up i vetig tid.
Fixar till Troy & överaskar min gubbe som klipper ner alla våra hemskt växande buskar ute på tomten.

 

Troy gjorde sig hörd redan innan vi han öppna yterdörren.
Då han kände sig väldigt orättvist behandlad av mig.
Det pga att han inte fick ta med 6 stora pantflaskor ut :)

Men han blev snabbt glad & på andra tankar igen.

 

Vi går en sväng & när vi kommer hem så springer han runt på vår tränings plan & samlar ihop stenar....ojoj va han slet :)

 

Sen in & fixa det sista på konståknings bilderna.
Så jag kan få iväg dom till slut!

 

Går ut lite senare på kvällen igen....men det slutade inte så roligt som vi tänkt oss.
Utan liten Troy hoppade & landade på näsan & fick jätte mycke näseblod.
Han får lätt det....Han somnar sen gosande i mitt knä.
& vi ser lite på tv & hoppar sedan i säng.

Av Petra Gustavson - 19 april 2010 21:09

  

 

Uppe tidigt idag med tanke på hur sent jag kom i säng igår.
Micke har fått barnen till skolan & nu ska Victor köras till Hugo Marin där han ska Praoa.

 

Vi fixar till oss & åker in & lämnar hopnom.
Sen vandrar vi omkring lite på stan.
Träffar Petrnilla & pratar lite....går sen förbi Anna Annanas & säger hej :)

 

Byter sminket jag fick...hade ju de redan.
& visste några saker jag drömt om :D

 

Hem & fixa lite konståknings bilder & sen får jag sån lust att kleta lite på Elin & Emilia......så uten någon större ansträgning får jag sminka dom & fota :D

De va lite kalt, så han inte ta sååå många bilder.
Men tycker själv att jag fick en del trevliga :)

 

Har bestämt mig för att skaffa en liten schäfer tjej idag.
Varför inte utnyttja de jag har & träna ordntligt.
Så nu hoppas jag att det blir på riktigt då, hehe :O

 

Nu e det Hv - Djurgården & hoppas ju på Hv vinst självklart.

Sen blir det sängen.

Av Petra Gustavson - 18 april 2010 08:45

   Vaknar i ganska bra tid idag...trotts att de e söndag morgon.
Så härligt att komma up.
Micke har fixat köket så de e jätte fint.
De e trevligt väder ute...lite kallt...men trevligt :)

 

Barnen leker & jag sätter mig vi datorn & fixar konståknings bilder.

framåt 12 tiden så kommer Tommy & Maggan.
Vi fickar lite & sen roar vi oss med deras hundar.
Micke tränar Gida & leker lite med Doggo.
Jag tar bilder på alla fyra....Gida, Doggo, Kelly & Zack.
Så idag har varit en otroligt trevlig & rolig & även givande dag.

 

Fått massa fina bilder på hundar & umgåtts med mycke trevliga människor.
Så dagen...ja den bara försvann......

 

Fixade lite fler konståknings bilder...måste ju bli ärdig med dom!
& sen e de dags att gå & lägga sig.

Av Petra Gustavson - 17 april 2010 21:15

En lugn & lite tråkig lördag....som tur e kom Jessica förbui med son & svärdotter en sväng & gjorde dagen lite trevligare :)

 

Annars va det Hockey....Hv vann!
Så de va ju väldigt trevligt :)

Emilia & Taran va på Disco Adelöv & Elin sov över på skolan.
Hade filmkväll 4-6 :)

 

Tittade på ett House avsnitt & hoppade i säng ganska tidigt faktiskt :)

Av Petra Gustavson - 16 april 2010 13:15

Vilken jäktig dag.....men de blev ju bra till slut :)

 

Först up & städa lite...jösses va det ser ut här hemma.
Efter det & Micke kommit hem från läkaren så är det in till vetrinären.
De gick bra...lite blåst i ögonen hade han fått, va ju synd.
Annars tror jag allt att enna vetrinären hade lite svårt att släppa honom :)
Hon lovordade hans mentalitet & hur söt han va hela tiden.
& han e väldigt trevlig, orädd & nyfiken på livet :D

 

Efter det handlade vi lite till helgen.
Va inne på ålhens & köpte lite färglat smink.
Ser framför mig hur jag kladar ner mina små tjejer & tar coola bilder på dom.
Å va jag längtar......

 

Hem & ficar lite till, äter & sen kommer valp intresserade.
Vi pratade en stund & vissade mina vovvar.
Men jösses vart har Kiwis hjärna tagit vägen????
Men hon ska ju löpa...så hoppas hjärncellerna trillar på plats snart igen..för den hund jag tog ut, hm, ja hon va verkligen inte rolig :S

 

Så liten hund flyttar & ja det känns bra...men ändå lite tomt.

Fixar lite med konståknings bilderna....måste ju få iväg dom på framkallning.
Så dom som beställt får sina bilder någon gång :o

 

Sen ut en sväng & tränar sitt & ligg med Mannen (pappishanen min)
Jösses va roligt...han va med på noterna direkt :)

Även inkallningen gick super...precis som igår.

 

Men han va väldigt observant på Kiwi...så undra som sagt om det inte e någe på gång.

 

Elin försökte träna Kiwi...men vi får nog vänta lite.
Elin blev väll lite besviken...men hon e knappt kontaktbar, hehe

 

Emilia är & sover över hos en kompis...spännande att se om vi måste hämta henne eller inte.
Hon ringde några gånger, men sov faktiskt över.

 

Vi andra tittade tillsammans på Vampier Diary...mm älskar den serien.
Har en svaghet för vampyrer...ojoj.

 

Nu ska jag hoppa i säng & gosa med troy lite :)

Av Petra Gustavson - 15 april 2010 12:00

Hockey idag....men de gick ju åt skogen :S

Hoppas på bättre resultat på lördag!

 

Micke va hos läkaren, ortopenden....
Blir röntgen först innan dom bestämer sig helt för hur var & när perationer skulle va aktuelle.....men axeln va hon ivrig att skära i.
Bara det är till de posetiva så :)

 

Va ute & tränade inkallning på Mannen, min pappis hane....e väll dags att få något gjort!

 

hade inte så många minuter innan Hockeyn började.
Men de gick så otroligt bra...vilken fart & direkt till mig.
Så jag kan baa skratta & vara glad.
Vilken toppen start på hundträningen...bara hoppas det fortsätter lika bra.
Så kanske man är ute & tävlar innan man vet ordet av :D
Hm, om mina nerver tillåter de...men va f*n....de får dom faktiskt!

Av Petra Gustavson - 13 april 2010 13:15

   Upp & hoppa....ska in till staden & handla lite mat.

Springer in på Ica & handlar svart färg till mig.
Micke har tjatat ett tag nu & jag har ju sagt att jag vill gå ner i vikt lite till innan.
Men va f*n de händer ju inte.

 

Så när Micke åker iväg & fixar bilen...så färgar Nata håret på mig :)
Jag bleker hennes & sen åker hon till fotbollsträningen.
Jag fixar i ordning mig lite & Elin tar lite bilder på mig.
De blev bra :)

 

Micke kom hem kl 2 i natt & hans leende när han såg håret sa nog allt, hehe

Av Petra Gustavson - 11 april 2010 13:15

Fint väder idag & jag får sån lust att fixa en ny profilbild till facebook :)

Så fixar iordning mig & barnen undrar vad jag gör.
Så det slutar med att jag & mina 3 tjejer har sminkat oss...plockat fram klädder & sen fotas de ordentligt :)

 

VA roligt att se...fick många fina bilde rpå mig...de trodde jag aldrig.

Jag brukar inte bli bra på kort :(

Men även på barnen :)

Ovido - Quiz & Flashcards