Alla inlägg under april 2010

Av Petra Gustavson - 6 april 2010 12:15

 

Väcker Micke vid 9 tiden, han ska in till läkaren & sen sjukgymnasten.
Tar med Nata som ska till en kompis & sova över.
Direkt efter det åker han vidare mot Knutby för att hämta hem Lian.
Där hon nu varit & parats några gånger.
Så nu får vi hoppas att det blir lite valpar om sisådär 8 veckor :)

 

Vaknade av att Troy va lite lessen & upptäcker att hela han är ned kissad.
Tar up honom & fixar till de, han e så kall min lille kille.
Så bäddar ner honom hos mig & han kryper in så gott den lille plutten.

 

Jag försöker somna om, men sover så oroligt tills Troy låter mig förstå att han är smått missnöjd med livet.
& det kan man ju förstå, han hade gjort ifrån sig ordentligt.
Så ta hand om det & sen diska i köket, fixa frukost & sen ut & gå med mina små & lite vovvs.

Får bära hem lille Troy, han va så trötter.

Trodde inte att jag skulle orka ta mig hem, men på någe sätt gjorde vi det….

 

Emilia hittade en ödla i skogen som Taran & Elin blev väldigt avundsjuka på.

Troy upptäckte blommor, tussilago som först Elin gav honom & efter att han förlorat dom så fick han lite till av Emilia.
Dom hade han svårt att skiljas ifrån.

 

Väll hemma igen va jag så otroligt trött.
Plockade fram papper & pärmar för att försöka få lite gjort, men orkade inte.
Victor sa att han kan hålla koll på barnen så jag kan sova en stund.
De va skönt…..vaknade av att Micke ringde.
Va på väg hem ifrån Knutby till slut.

 

Fixar kvälls mat & Victor får psykbrytt.
Men kommer ner sen & vi börjar titta på en skräckfilm, som inte va den mest bästa eller spännande.

 

Sen kommer Micke hem & har pizza & geisha med sig, så gott så gott :)

 

Nu blir det lite tv & sen sängen…………..

 


 

 

 



Av Petra Gustavson - 3 april 2010 23:52

En fantastiskt underbar dag :)

 

Vaknar vid 10 tiden...fått sovmorgon, så skönt.

 

Upp & få i barnen lite frukost, för att sen städa en & en halv time.

Försöka göra det varje dag, så kanske det blir riktigt fint här hemma snart :D

 

Efter det, så påsk pyslar Taran, Emilia, Elin & jag...lile Troy e med & målar en tekning ihop med Emilia.

Tar sedan våra 3 valpar, Fiona, Barbie, Freddan & Så Kiwi.
& går ut, får med Victor oxå...så det va Troy, Taran, Emilia, Elin, Victor & jag å Micke, de va jätte trevligt & vilket härligt väder.
Hade med mig kameran & fick många bra bilder.

 

Taran har verkligen byggt up en toppen kontakt med sin lila Fiona pappis valp.
Så roligt att se, även Elin & Kiwi har funit varandra riktigt bra :)

 

EFter promenaden fixar vi påskgodis.
Jag lägger lite blommor under press & sen blir det lite med pyssel.
Jag börjar måla på en miniatyr bull terrier tavla...får se hur det blir.

 

Börjar sen se på Transformer 2...en timme in i filmen e vi så trötta.
Så bestämer oss för att fortsätta se i morgon.

 

Kommer sova gott i natt, hoppas det blir en lika fin dag i morgon.
Fast Nata som åkte iväg till Julia får gärna vara med en stund oxå.

Av Petra Gustavson - 3 april 2010 12:15

Besök av Maggan & Tommy...jätte trevligt :)

Av Petra Gustavson - 2 april 2010 00:30

Vaknade lite för sent idag, men det va skönt att få sova...har ju inte varit så bortskämd med det de sista med alla träningar.

 

Hoppar up & plockar lite....sätter mig & pillar lite på Facebook...ojoj va fast man e där & på Farmville....vuxna mäniska :O

 

Fixar hemsidan med bilder på lille valpen.
Kan inte förstå vad svårt de e att sälja den lille, men hört att de e svårt för de flesta.

Updaterar oxå om våran lilla Lian.
Ser fram emot att få små miniatyr bull terrier :D

 

Micke e iväg en sväng till Fredrik.........

 

Natalie bakar goa mackor, de va väldigt trevligt.
Hon kan verkligen baka gott :D

 

Fixar med konståkningens hemsida, va trög den är :S

Se om det är någon som är intresserade av individuella bilder.
Skulle vara väldigt kul, då jag är väldigt nöjd med de bilderna :)

 

Känner att det skulle vara skönt att komma ut lite.
Klockan är redan 19:35, men det är inte mörkt än så varför inte.
Så jag, Micke, Elin, Emilia, Taran & Troy vandrar neråt skogen.
Har med Kiwi & hennes dotter som till slut fått ett namn : Barbie & Våran andra lilla tjej, som då e moster till Kiwi hehe....som fått namnet Fiona.
Efter Fiona i Shrek...älskar Shrek :D

 

Alla barnen tyckte det va trevligt, man känner hur dom älskar att umgås & gå å prata.
De e verkligen härligt....måste börja göra det mer regelbundet!

 

Väll hemma efter en promenad ändå på 45 minuter.
Så målade barnen ägg...så fina så :)

 

Sen blev det lite plågande....strecha....se till att få Nata, Elin, Emilia & Taran att bli lite rörliga.
Så det blir lättare för dom att göra vackra flygskär osv :)

Taran ska börja på Konståkning efter sommaren, hoppas inte han ändrar sig :D
Å Karate e väll tanken så fort som möjligt.

 

Så efter en trevlig dag, ska jag & Micke gå & lägga oss.
Så vi kommer up till en till fin dag med barnen & våra hundar.

Av Petra Gustavson - 1 april 2010 07:45

Ojoj, så då va det första April....gillar inte den dagen då man ska luras.
Har väll aldrig hänt något konstigt, eller att jag blivit lurad ordentligt.
Men ändå.

 

Micke kommer in & väcker mig...han ska ju till läkaren & Troy ska lite senare till Tansläkaren för första gången i sitt liv.
Känner att det fungerar ju inte...då Micke är lite försenad :(
Men hoppar up & grejar till det så vi kommer iväg.

 

Väll ine i Staden traskar jag & Troy omkring nere vid hamnen.
Är ca en timme till han ska träffa tandläkaren.

 

Träffar Anna med sina hundar & sin syster & pratar liten stund.

 

Inne hos tandläkaren går det bra & fort.
De undrar om det är första barnet & de e de ju inte riktigt med tanke på 2 bonus barn % 5 biobarn innan Troy.
Så dom gjorde ingen störe grej av det....specielt inte när vi faktiskt sköter det där med tänderna ganska bra :)

Troy va iallafall väldigt glad & go & gjorde starkt & posetivt intryck som vanligt.
Han får nog alla att le den lille :)

 

Sen efter det va det iväg till Willys....handla lite mat & lite påsk godis te mina små.
Fick rätt mycke för pengarna...de e inte vanligt tycker jag :S

 

Sen hem & städa iordning skafferi & kyl för att få in all mat.

Micke villar lite, han åkte ju så tidigt up till Kutby för att lämna Lian igår....så det kan han behöva!

 

Victor e snäll & hjälper till & discar...annars är det Cod som gäller....lite för möe av det :/

 

Framåt kvällen ser vi på Vampier Dairy & Nata har gjort en jätte god frukt milkshake...lite söt...men annars jätte go.

Älskar Vampier Diary & det är kul för hela familjen gillar det & vi ser fram emot Torsdagarna när det är :)

 

Efter det hoppar de små i säng & inte långt efter det gör jag lika så.
Micke & Victor är uppe en stund te.

Ovido - Quiz & Flashcards