Direktlänk till inlägg 6 november 2009

Dottern har ärft mina dåliga tänder :S

Av Petra Gustavson - 6 november 2009 18:07

Sover & Sover, gör inget annat känns det som emellanåt.
Har varit en tuff vecka md magvärken & infuensa liknande känslor.
Men bestämt mig för att efter helgen är det dags att ta nya tag & sluta vara dålig :)

 

Min söta Emilia har ju ärft mina dåliga tänder & inte som de e nog.
Så har hon haft en så otroligt dålig tandläkare.
Dena tandläkare, lagade inte Emilias håll, hon skulle ändå tappa dessa tänder.Istället fick hon provisoriska lagningar.
Som om & om igen trillade bort, så hon fick in mat m.m i hållet.
Som inte det va nog, smittade den håliga tanden tanden jämnte.
Så hon fick även ett stort håll i den, men inte nog med det.
En dag kommer Emilia & vissar en kula, störe än en ärta ovanför tanden på tandköttet.
Det vissar sig att hon har en så kraftig inflamation pga tanden som det är håll i, att hon fått en varfyllnad i roten.

Ja ni förstår nog :S

 

Men, men det slutar inte där.
Hon får penesilin & den varbölden går ner, men då kommer det en på andra sidan.
Sammtidigt får hon som tur e en ny tandläkare.
En mycket trevlig & bra en, han blir så arg.
Den varbölden kommer pga av dessa tänder som det är håll i & han har aldrig varit med om något så dåligt gjort.
Dena varböld gick inte bara att få bort med penselin, utan dom fick bora ett stort håll rätt up i tanden, för att varet ska kunna rinna ut oxå.


Hur sjukt e det, att tandläkare kan se till att det går så här långt?

 

Idag har hon varit inne & lagat det hållet som borats up, hon e så duktig våran lilla tjej.
& så otroligt glad över att ha en ny tandläkare, & sen hon fick dena så har hon haft så mycke mindre problem med tänderna :)

 

Hon valde en liten söt plast groda hos tandläkaren, som jag fick.
Hon e så fin, min lilla milia.

 

Är ingen konståkning i kväll.
Å i morgon lördag, är det varken konståkning eller Hockey.
Så jag ska passa på att se på film i lugn & ro, sent & veta att jag inte ska up tidigt tillnågot i morgon :)

 

Börjar filmkvällen medans Micke fixar tacos, med Barbie & de tre musketörerna.
Sen till maten tittar hela familjen på bröllopsduellen, sist men inte minst avslutar jag & Micke den med en fimk Killshot.
En absolut sevärd film, men finns bättre.

 

Nu är det ut med vovvsen en sväng & sen sova.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra Gustavson - 8 december 2013 00:14

I lördags fick elin så ont i magen. Sen blev de värre och flyttades neråt höger. över blindtarmen. Hon spyde på onsdagen. Så på torsdagen efter jag pratat på telefonen med maria min nya handläggare på FK om min ansökan om sjukersättning. Fick ...

Av Petra Gustavson - 24 november 2013 17:26


Vilken vecka :o I tisdags natt va jag, mannen å dottern Spencer på Hunger Games Night. Först fick vi se den första filmen å sen vid midnatt hade andra filmen i trilogin premier :) Å vilken film, den va helt fantastisk. rekommenderar den starkt ...

Av Petra Gustavson - 15 oktober 2013 21:34

Idag har jag å emilia suttit hemma i soffan å tittat ikapp oss på glaumor. Eller gjort vårt bästa i alla fall, väldigt många avsnitt efter. Men även många att se fram emot :) Emilia har varit hemma idag pga magvärk å jag har de oxå. Sitter å ...

Av Petra Gustavson - 20 september 2013 21:43

Idag har jag köpt biljetter till Black Sabbath. Men min man vet ingenting :) Vet att han inte läser min blogg. Då han inte vet att jag börjat skriva lite här igen. Så läser någon som känner oss här, berätta inte! Då jag ska överraska honom när...

Av Petra Gustavson - 16 augusti 2013 02:14

Har varit en lugn dag med familje mys till filmen croddarna. Emilia å Spencer har färgat håret, rött å blond. Annars har jag umgåtts med mina korrar, flingan, blueberry å jamina :) Jamina börjar känna sig hemma här nu tycker jag. Hämtade henne me...

Ovido - Quiz & Flashcards