Direktlänk till inlägg 5 november 2009

Tre kronor - Tjeckien : i Kinnarpsarena :)

Av Petra Gustavson - 5 november 2009 16:15

usch, låg i sängen, min lille Troy ligger på min arm & håller så mysigt "om" mig.
Har varit lite skinkig det sista, kan ju bero på de fyra kindtänder som tittar fram i han lila mun :(
Så han e som ett litet plåster, så mysigt.
Men det är lite tuft oxå, när man har mycke att göra.

 

Ja, vi låg där & jag luktade på min lille kille.
Han luktar så gott :)

 

Men men, det kan jag ju inte fortsätta med.
Har ett besök hos Psykologen, ska prata om hur jag ska lära mig att sova bättre trots värken.
& hur jag ska lära mig hantera den & förhoppningsviss, lindra den genom posetivt tänkande.
Efter det, är det tid hos arbetsterapeften, hur det nu stavas.
Där ska jag få hjälp med strukturen i min vardag.
Ja det blir nog bra, men e så trött efter den här veckan av ont i magen osv.

 

Efter det så hinner jag hem till min telefontid med läkaren :)

 

Sätter mig i soffan & tar några värktableter & tittar lite på datorn.

 

Skulle med min dotter till Ortopeden, men det går bara inte.
Så besviken, vill vara med & stötta & höra vad som e fel & vad man kan göra.
Tur jag har Micke som kunde göra det istället.

 

Villar en stund & pillar sedan med hemsidorna.
Tänk att det kan ta så lång tid....
Har updaterat sidan om oss, efter att själv känna att man glömts bort.
Trots så mycke som man faktiskt gjort, inte en enda gång tackats.
Men andra gång på gång görs, skriftligt på hemsidor & specielt den man hjälpt, tackar andra runt omkring om & om igen, så vill vi absolut inte att de som hjälpt oss i våran uppföddning ska uppleva det på samma sätt.

 

När Micke & Natha väll är färdiga & landar hemma igen.
Så får jag höra hur det ser ut.
Hon har en aldeles för kort hälsena, det va det värsta ortopeden set.
Han kunde inte förstå hur hon ens kkunde åka skriskor.
Hon trampade oxå fel med foten, hon va felvriden från vaden & neråt.
Så masage varje dagen, träningsprogram, ortopediska avgjutna inlägg i alla skor.
& aldrig mer barfota, utan även skor inomhus löd domen.
Ja vad ska man säga, det va tydligen oerhört ärftligt.
& jag har ju haft mycke problem med benen & inte minst fötterna.
Så vi får väll kolla up oss alla, så ingen går & får problem som går att göra något åt.
Ja iallafall barnen, som e så unga & växer.

Men, men kanske jag kan få lättare när jag tränar osv :)

 

Spänande att se hur detta kommer påvärka konståkningen.
Hon e ju så duktig, med dena värk & snevridning.
Borde ju vara mycke lättare att göra rätt i åkning, hoppen när det är ordnat :)

 

Vi pratar lite & kollar in varandras böjlighet i fötterna, äter lite.
Efter vi tvättat händerna ;)

 

Sen så börjar kvällen närma sig.
E så glad för Victors & Mickes skull, dom har biljetter till Tre Kronor & Tjeckien i Kinnarpsarena i Jönköping.
Så dom gör sig iordning för den.

 

Jag ska sita här vid datorn & mysa med min lille Troy.
Först gosar vi i soffan, men han tyckte nog att de va lite tråkigt att sitta still.
Så vi tog oss in till sängen, där han kan rulla runt & greja lite mer :)
Så underbar liten kille :)  men oj så aktiv.

 

Micke & Victor kommer hem ganska tidigt ändå, trodde det skulle ta längre tid.
Har ju snöat idag ju, lite blött ute oxå.

 

Tittar lite på Två & en halv män, sen är det dags att sova.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra Gustavson - 8 december 2013 00:14

I lördags fick elin så ont i magen. Sen blev de värre och flyttades neråt höger. över blindtarmen. Hon spyde på onsdagen. Så på torsdagen efter jag pratat på telefonen med maria min nya handläggare på FK om min ansökan om sjukersättning. Fick ...

Av Petra Gustavson - 24 november 2013 17:26


Vilken vecka :o I tisdags natt va jag, mannen å dottern Spencer på Hunger Games Night. Först fick vi se den första filmen å sen vid midnatt hade andra filmen i trilogin premier :) Å vilken film, den va helt fantastisk. rekommenderar den starkt ...

Av Petra Gustavson - 15 oktober 2013 21:34

Idag har jag å emilia suttit hemma i soffan å tittat ikapp oss på glaumor. Eller gjort vårt bästa i alla fall, väldigt många avsnitt efter. Men även många att se fram emot :) Emilia har varit hemma idag pga magvärk å jag har de oxå. Sitter å ...

Av Petra Gustavson - 20 september 2013 21:43

Idag har jag köpt biljetter till Black Sabbath. Men min man vet ingenting :) Vet att han inte läser min blogg. Då han inte vet att jag börjat skriva lite här igen. Så läser någon som känner oss här, berätta inte! Då jag ska överraska honom när...

Av Petra Gustavson - 16 augusti 2013 02:14

Har varit en lugn dag med familje mys till filmen croddarna. Emilia å Spencer har färgat håret, rött å blond. Annars har jag umgåtts med mina korrar, flingan, blueberry å jamina :) Jamina börjar känna sig hemma här nu tycker jag. Hämtade henne me...

Ovido - Quiz & Flashcards