Direktlänk till inlägg 8 februari 2010

Uppe me tuppen :)

Av Petra Gustavson - 8 februari 2010 20:00

Vaknar vid 6.15 & går p.
Mår inte bra, men inte riktigt så trött som jag brukar vara :)

 

Va riktigt mysigt att vara uppe :)

Väntade på Victor & Natas buss, men kom ingen.
Micke för köra ner dom, men hinner inte i tid.

 

Dom får åka med in till stan me Micke.
När han ska inte me Mi milia till doktorn.
Hon har haft ont i magen länge efter hon ätit.
Läkarna tror men hoppas att det inte är gluten.
Hon ska i alla fall få komma till en dietist & vi ska föra dagbok över vad hon äter varje dag.

 

Ringer Tranås Taxi & frågar vart skolbussen är.
Tycker inte så bra om dom med tanke på den erfarenhet vi har.

Dom hade kört fast.
Jag talar om huren av busschaförerna, vet inte vad han heter.
Har behandlat både mina barn & andras.

Ingen trevlig person.

 

Sen åker Micke vidare mot Jönköping.
Ska hämta hem en ny tvättmaskin, va gör man.
Måste ju ha en, Barna har ju knappt några rena kläder kvar att ta på si :(

Det blev en dammsugare också.
Va jag ska dammsuga i morgon, tänk att man kan se fram emot en sån sak :)

 

När Micke åkt, så tar jag & byltar på Troy massa kläder & rastar honom ute en timme.
Kan vara väldigt bra att både han & jag börjar få lite frisk luft, så vi orkar besegra våra baciller.

Va ute en timme, han va så glad.
Älskade snön & vi tog bilder, fick jätte fina bilder.

 

Men när timmen gott, va han så trött.
Han va så trött att han skrattade när jag la ner han i sin säng & satte på djungelbocken 2 & en flaska havremjölk.

 

Victor ringer hem & undrar om vi kan hämta honom.
Nu har han ju försökt i alla fall, mer än så kan man ju inte begära.
Men jobbigt om han ska komma efter mycke i skolan.

 

När Micke hämtat hem efter att hämtat Victor har han med sig värktabletter till mig, så skönt.
Ska jag få sova utan ont i natt :)

 

Micke åker vidare & hämtar Joel hos Elin.

Vi äter rostebrö & tittar tv, pratar strunt :)

 

 Sen tar jag min lille kille & går & lägger mi………..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra Gustavson - 8 december 2013 00:14

I lördags fick elin så ont i magen. Sen blev de värre och flyttades neråt höger. över blindtarmen. Hon spyde på onsdagen. Så på torsdagen efter jag pratat på telefonen med maria min nya handläggare på FK om min ansökan om sjukersättning. Fick ...

Av Petra Gustavson - 24 november 2013 17:26


Vilken vecka :o I tisdags natt va jag, mannen å dottern Spencer på Hunger Games Night. Först fick vi se den första filmen å sen vid midnatt hade andra filmen i trilogin premier :) Å vilken film, den va helt fantastisk. rekommenderar den starkt ...

Av Petra Gustavson - 15 oktober 2013 21:34

Idag har jag å emilia suttit hemma i soffan å tittat ikapp oss på glaumor. Eller gjort vårt bästa i alla fall, väldigt många avsnitt efter. Men även många att se fram emot :) Emilia har varit hemma idag pga magvärk å jag har de oxå. Sitter å ...

Av Petra Gustavson - 20 september 2013 21:43

Idag har jag köpt biljetter till Black Sabbath. Men min man vet ingenting :) Vet att han inte läser min blogg. Då han inte vet att jag börjat skriva lite här igen. Så läser någon som känner oss här, berätta inte! Då jag ska överraska honom när...

Av Petra Gustavson - 16 augusti 2013 02:14

Har varit en lugn dag med familje mys till filmen croddarna. Emilia å Spencer har färgat håret, rött å blond. Annars har jag umgåtts med mina korrar, flingan, blueberry å jamina :) Jamina börjar känna sig hemma här nu tycker jag. Hämtade henne me...

Ovido - Quiz & Flashcards