Alla inlägg under augusti 2009

Av Petra Gustavson - 5 augusti 2009 17:31

Taran väckte mig genom att sätta sig up som en pinne & tala om att han spyr snart.
Åt inte så bra på kvällen, så det har väll med det att göra.
Hoppas jag, vill inte ha maginfluensa, nopp nopp nä.
Men framåt dagen så har han inte spytt mer & mår jättebra, kvittrar omkring.


Snart kommer Micke hem, städar i ordning lite innan & börjar måla utemöblerna.
Dom får bli mörkgrå, blir så snyggt, dom va så fula & tråkiga innan så det kan bara bli bättre.
Men jösses va mycke ljusare färgen ser ut ute i solen, än inne på vägen, gick inte att tro att det faktiskt är samma grå.


Har fixat i ordning packningen till barnen, & väntar på att svärmor & svärfar ska dyka up.
När dom väll gjorde det & barnen åkt, va det en lite jobbig men ändå skön känsla.
Är inte van vid att inte ha dom hemma, speciellt inte alla borta samtidigt.
Men skönt att dom får komma iväg & göra något i sommar, har varit lite dåligt med det, denna sommaren.

Micke & Joel får med mig till en liten damm Gränna, dom vill fiska.
Har med kameran & hoppas fånga någon härlig bild.
& det gjorde jag, sånt underbart litet vattenfall.

Sen va det att jaga Troy, som absolut inte hade någon lust att sitta i vagnen mer.
Så det va skönt att komma hem igen, efter den trippen.
Jaga Troy 2 timmar, när det är broar dammar, bakar & åar över allt, det tar på krafterna.
Men han va lycklig

Av Petra Gustavson - 4 augusti 2009 17:33

Har målat hela dagen, fixar till ”lek” rummet  uppe, i en blå härlig färg.
Tänk vilken skillnad det blir me bara lite färg.
Men vilken tid det tar, är det ju ett rätt stort rum & högt till tak.

Elin, Emilia & Taran hjälpte till & fixade övervåningen, städade rummen osv.


Victor tog hand om köket.

Vi flyttade runt en del möbler också, då vi bytt rum på barnen.
Men det blir jättebra.
Joels rum börjar bli i ordning, ska bara up lite tavlor & några möbler skulle ju göra susen & inte bara en madrass på golvet, hm.


Svärmor ringde & frågade om dom skulle ta med Elin, Emilia & Taran till Halmstad några dagar.
Ska ju hämta Natha på Konståknings Lägret på Söndag, så då kunde vi ju hämta hem dom också.

Micke är iväg & fiskar med Joel i Hökensås, så det är lite tomt.
Men han & Joel kommer hem med go färsk fisk sen, som Joel grillar.

Han gör världens godaste fisk

När kvällen nalkades så tittade jag på Star Wars med de tre mindre, Elin, Emilia & Taran.
I sovrummet, så dom sov hos mig i natt.

Mysigt.

Efter den filmen tittade jag & Victor på Depression med Stephen King.
Den va ok, men inte någon favorit.

Fick några underbara bilder på månen också, de va roligt.

Av Petra Gustavson - 3 augusti 2009 22:36

Sov som vanligt länge idag.
Men går ju å lägger mig så sent, så det blir ju fel.
Men det måste vi ju ändra på nu när sommarlovets slut närmar sig.

Idag ska jag min Mila gå på A6 & äta lite & sen blir det en bio – Harry Potter & halvblodsprinsen.
Ser fram emot det & komma hemifrån en sväng & göra något.

Väll på A6 så hamnar vi på en restaurang som har taco Buffe, 79 kr & ät så möe du vill.
Ja med min lilla Mila, så får man valuta för pengarna.
Det är inte klokt vad den lilla personen kan äta, ojoj.
Tar ett kort & mms ar till manen min, så han får se hur gått & trevlig vi har det, hehe
Han ringer up & förklarar att han tycker vi är lite elaka, kan inte förstå det.


Det va så mysigt att bara umgås med henne & jag ser fram emot att göra det med de andra sen senar.
Emilia tyckte att här kan man ju sita hela dagen & bara äta, e ju jätta bra.

Efter det blev det lite shopping, en klocka var till Elin & Emilia & en Plast drake till Taran.
Sen va det proviant till Bion.
E ju lite snål, så köper det på Coop, mycke biligare & mer att välja på än på själva bion.

Sen va det iväg till biografen, fick ut biljetterna precis innan det va försent, enligt registreringen.
Så sen va det att vänta, va ju tvungen att även då skicka ett litet mms till mannen, på mig & Milla när vi sitter i stolarna i biosalongen & väntar J
Är ju väldigt sällan me på bild, då jag anser att det inte finns någon anledning att föreviga mig.
Så det kan ju vara kul för honom.

Sen va bion igång, den va verkligen så bra, jag är ju ett väldigt stort Harry Potter fans.
Victor & Natha ansåg att den va dålig, så jag hade stålsatt mig för det, men nepp, så va det inte
J

Efter filmen va det resan hem, vi va nog rätt trötta båda två J
Men det blev en underbart trevlig & lyckad dag & absolut något som jag kommer göra om.
Me ett av barnen i taget

När jag kommer hem så börjar Micke fixa i ordning sina fiske saker för fiskeresan i morgon.
Känns lite tråkigt, men roligt att han får göra något kul & utanför hemmet me Joel J
Å det positiva är ju hur möe jag kommer hinna med i lugn & ro i morgon :D

Ovido - Quiz & Flashcards