Direktlänk till inlägg 21 augusti 2009

Alo vera flyttar :(

Av Petra Gustavson - 21 augusti 2009 20:14

Micke gick up & fick iväg barnen till skolan.
Va så trött, så jag hörde för en gångs skull ingenting.
Hör ju annars allt som sägs osv under morgonen


Vaknar av att det luktar illa, hm liten plutt har gojsat lite.
Så får hoppa up & ta hand om det.
Gu va söt min lilla Snyffel är.


Sen satte vi oss & åt lite frukost, pratade lite & slappade framför tv.
Skönt att få lite egentid, inte så vanligt.


Joel vaknar lite senare.
Min lilla kisse som jag skulle behålla hemma själv ur min Maine Coon kull flyttar idag.
Det är lite bitterljuvt.
Jätte skönt att slippa tänka på kattlådor & sådant, men hon är så trevlig & i min smak väldigt vacker.
Men det va väldigt trevliga människor som köpte henne, så det känns väldigt bra.


Men den energi som nu finns får läggas på vovvs, har varit så dåligt på det de sista.
Men det har varit möe ont & renovering mm.
Men förhoppningsviss så ska det bli lite mer struktur & så nu när skolan är igång.
Vill så gärna fortsätta träningen med min lilla Kiwi & Börja med Mannen.
De små valparna växer & frodas & är små små söta vovvs nu.


Hittade ett erbjudande om 100 st grattis framkallning på digitala bilder.
Så suttit ganska lång tid & tittat igenom alla bilder jag har från sista månaderna & skickade iväg en beställning.
Första gången jag gör det, ska bli kul & se vad jag får hem & uppdatera fotoalbumen.


Micke, Joel, Emilia & Taran va iväg & handlade.
Så nu ska vi väll klara oss ett tag hoppas jag.
När dom kom hem hade Micke köpt en pilates bok :)
Jag ska ju börja med det här framöver är tänkt.
Så det va ju perfekt.


Micke fixar till Potatis gratäng & grillat kött, & kyckling till det.
Mumma så gott, Micke kan laga go mat han.


Vi åt det & småtittade på fiske program, där dom även diskuterade fotografering.
En av de största fotograferna inom just fiskebilder va med & det va jätte kul att höra.
E första gången som jag & Micke ser ett fiskeprogram & jag tyckte det va kul.
Hehe, men Micke tyckte inte det va de bästa fiske programmet genom tiderna.
Det som va kul, va att han sa möe som jag brukar säga & tankar som man kan ha när man verkligen älskar att fotografera, allt.


Senare på kvällen skjutsade Micke Joel till Elin & V började, ser farm emot V varje fredag.
Det som är så tråkigt är att det är så sent, mellan 22 – 24.
Jag är ju så trött när sista avsnittet börjar att jag helst bara vill gå & lägga mig.


& det ska jag göra nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra Gustavson - 8 december 2013 00:14

I lördags fick elin så ont i magen. Sen blev de värre och flyttades neråt höger. över blindtarmen. Hon spyde på onsdagen. Så på torsdagen efter jag pratat på telefonen med maria min nya handläggare på FK om min ansökan om sjukersättning. Fick ...

Av Petra Gustavson - 24 november 2013 17:26


Vilken vecka :o I tisdags natt va jag, mannen å dottern Spencer på Hunger Games Night. Först fick vi se den första filmen å sen vid midnatt hade andra filmen i trilogin premier :) Å vilken film, den va helt fantastisk. rekommenderar den starkt ...

Av Petra Gustavson - 15 oktober 2013 21:34

Idag har jag å emilia suttit hemma i soffan å tittat ikapp oss på glaumor. Eller gjort vårt bästa i alla fall, väldigt många avsnitt efter. Men även många att se fram emot :) Emilia har varit hemma idag pga magvärk å jag har de oxå. Sitter å ...

Av Petra Gustavson - 20 september 2013 21:43

Idag har jag köpt biljetter till Black Sabbath. Men min man vet ingenting :) Vet att han inte läser min blogg. Då han inte vet att jag börjat skriva lite här igen. Så läser någon som känner oss här, berätta inte! Då jag ska överraska honom när...

Av Petra Gustavson - 16 augusti 2013 02:14

Har varit en lugn dag med familje mys till filmen croddarna. Emilia å Spencer har färgat håret, rött å blond. Annars har jag umgåtts med mina korrar, flingan, blueberry å jamina :) Jamina börjar känna sig hemma här nu tycker jag. Hämtade henne me...

Ovido - Quiz & Flashcards