Direktlänk till inlägg 17 augusti 2009

Äppelkräm :)

Av Petra Gustavson - 17 augusti 2009 20:19

Dagen började lite siså där.
Troy va vaken & jätte snäll som vanligt.
Låg & drog mig lite innan jag måste gå up, ganska skönt ändå.
Klockan är bara 9 & jag är trots dålig natt rätt så pigg.
Micke vänder sig om & tittar lite på mig, men han somnar om igen.
Hoppades att han skulle vakna & vi kunde prata lite innan vi gick up.


Men så blev de inte.


Hoppar up ur sängen & fixar Tingeling, Zappa & byter blöja på Troy.
Fixar en flaska havredryck & sen städar jag up lite i köket.
Flöt överalt, diska får jag göra senare.


Börjar se lite trevligt ut i köket & Micke har vaknat.


Taran & Emilia har varit ute & hämtat äpplen på marken, ska se om jag kan få till lite äppelkräm senare idag.


Plockar lite i sovrummet, hatar verkligen att gå in där & sova där när det ser ut som det gör.
Saker överallt går inte att städa då, men börjar bli bättre.


Up & väcker Victor & Natha, det är skola på Onsdag & dom måste up så dom kan börja somna i tid på kvällarna.


Känner mig ganska glad ändå efter en stund, viker tvätt hej vilt med barnen & det går fort faktiskt.
Får brev med posten om Elins skolskjuts, det får hon ingen längre.
Man måste bo 4 km från skolan & vi bor 3,7 km :S
Att det är en väg med kraftiga kurvor, skymd sikt, ingen väggren över huvud taget att gå / cykla på
Hastigheten är 90, men över 120 är mer vanligt.
Att det är kolsvart på morgonen & kvällen vintertid, då det inte finns någon belysning.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra Gustavson - 8 december 2013 00:14

I lördags fick elin så ont i magen. Sen blev de värre och flyttades neråt höger. över blindtarmen. Hon spyde på onsdagen. Så på torsdagen efter jag pratat på telefonen med maria min nya handläggare på FK om min ansökan om sjukersättning. Fick ...

Av Petra Gustavson - 24 november 2013 17:26


Vilken vecka :o I tisdags natt va jag, mannen å dottern Spencer på Hunger Games Night. Först fick vi se den första filmen å sen vid midnatt hade andra filmen i trilogin premier :) Å vilken film, den va helt fantastisk. rekommenderar den starkt ...

Av Petra Gustavson - 15 oktober 2013 21:34

Idag har jag å emilia suttit hemma i soffan å tittat ikapp oss på glaumor. Eller gjort vårt bästa i alla fall, väldigt många avsnitt efter. Men även många att se fram emot :) Emilia har varit hemma idag pga magvärk å jag har de oxå. Sitter å ...

Av Petra Gustavson - 20 september 2013 21:43

Idag har jag köpt biljetter till Black Sabbath. Men min man vet ingenting :) Vet att han inte läser min blogg. Då han inte vet att jag börjat skriva lite här igen. Så läser någon som känner oss här, berätta inte! Då jag ska överraska honom när...

Av Petra Gustavson - 16 augusti 2013 02:14

Har varit en lugn dag med familje mys till filmen croddarna. Emilia å Spencer har färgat håret, rött å blond. Annars har jag umgåtts med mina korrar, flingan, blueberry å jamina :) Jamina börjar känna sig hemma här nu tycker jag. Hämtade henne me...

Ovido - Quiz & Flashcards