Direktlänk till inlägg 11 augusti 2009

Otäckt

Av Petra Gustavson - 11 augusti 2009 20:28

Bakar bröd till frukost, de va gott :)

Luktar ju så gott i huset när man bakat.


Sen målade jag vidare i vardagsrumet, det börjar bli fint nu.
Men möe kvar :(


Har inte hänt så mycke att skriva om, så ha en bra dag alla andra.
& sov gott :)


Kom på en sån hemsk sak, såg sjukhuset på tv.
Det va en liten 1½ åring som blivit påkörd.
Han måde inte bra, gnydde & höll på.
Dom gjorde en skallröntgen & som tur va så va det inget fel så där.
Men han vå så dålig & tillståndet försämrades så när dom röntgade restan av kroppen.
Va levern & lungorna riktigt illa skadade & dom skämpa för att hjälpa honom.
Vet inte hur det gick, men ber verkligen att han mår bra nu.


Det som kändes så jobbigt, är att han va så lik min lille kille & lika gammal.
Är ju lika gamla oxå, ne jag började ju böla, de va verkligen såå hemsk.

Usch, små söta oskyldiga barn.


Funderar man på varför man skaffat dom.
Men dom är ju så underbara, & även om jag inte planerat att befolka planeten själv.
Så skulle jag nog kunna ha hur många som helst :D
 

 
 
Alex

Alex

17 augusti 2009 15:11

Heej bruden!!
Hoppas allt är bra med er och valparna.
Usch vad hemskt, hoppas killen klarade sig efter olyckan. Inge kul att se sånt på tv. Hoppas även att allt går bra med huset o målning. Skönt när det blir klart I quess!
Kramar

http://amstaff-lexxi.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Petra Gustavson - 8 december 2013 00:14

I lördags fick elin så ont i magen. Sen blev de värre och flyttades neråt höger. över blindtarmen. Hon spyde på onsdagen. Så på torsdagen efter jag pratat på telefonen med maria min nya handläggare på FK om min ansökan om sjukersättning. Fick ...

Av Petra Gustavson - 24 november 2013 17:26


Vilken vecka :o I tisdags natt va jag, mannen å dottern Spencer på Hunger Games Night. Först fick vi se den första filmen å sen vid midnatt hade andra filmen i trilogin premier :) Å vilken film, den va helt fantastisk. rekommenderar den starkt ...

Av Petra Gustavson - 15 oktober 2013 21:34

Idag har jag å emilia suttit hemma i soffan å tittat ikapp oss på glaumor. Eller gjort vårt bästa i alla fall, väldigt många avsnitt efter. Men även många att se fram emot :) Emilia har varit hemma idag pga magvärk å jag har de oxå. Sitter å ...

Av Petra Gustavson - 20 september 2013 21:43

Idag har jag köpt biljetter till Black Sabbath. Men min man vet ingenting :) Vet att han inte läser min blogg. Då han inte vet att jag börjat skriva lite här igen. Så läser någon som känner oss här, berätta inte! Då jag ska överraska honom när...

Av Petra Gustavson - 16 augusti 2013 02:14

Har varit en lugn dag med familje mys till filmen croddarna. Emilia å Spencer har färgat håret, rött å blond. Annars har jag umgåtts med mina korrar, flingan, blueberry å jamina :) Jamina börjar känna sig hemma här nu tycker jag. Hämtade henne me...

Ovido - Quiz & Flashcards