Alla inlägg under december 2009

Av Petra Gustavson - 11 december 2009 18:45

Idag fick vi besök av Länsstyrelsen.
Det gällde den undernärda vanvårdade & döende Peggy.
Hon får ingen mat & ingen näring & kan inte gå så illa därhän e hon.

Så stod det i anmälan till dom.

 

Ja dom fick se henne & tittade runt.
Va inte jätte kul att göra detta, då jag mådde alls bra, Victor hade vi hämtat hem från skolan dagen innan pga. feber, så han mådde inte heller så bra.

Men måste ju vissa hur vi har det & det va väldigt skönt efteråt att ha bevis på att allt bara är bra & ha papper på det.

Av Petra Gustavson - 2 december 2009 18:45

En vanlig dag, vi har varit iväg på vårdcentralen & ett av mina besök där.
Hos bl.a Arbetsterapeuten.

 

Kommer hem & äter lite, när vi upptäcker att vi har besök.
Det står en dam i trädgården.
Micke går ut & hon vänder sig om mot honom & jag hör honom säga.

 

- men är det du Ankie

 

Å det va det ju, hon var inte trevlig alls & hennes sätt att agera & bete sig va fruktansvärt kränkande & hotfullt.

 

I det stora hela handlar det om mina valpar.
Peggy som e hennes & jag har leasat, fick bara 3 valpar.
Kiwi som är min, fick 5 & nu anklagar hon mig för att lura henne på pengar.
Då alla valpar enligt Ankie, är hennes tiks Peggy.

 

Jag talar om för henne att vi får helt enkelt göra ett Dna-test.

Jag blev så otroligt ledsen & besviken, inte bara över anklagelserna.
Utan över att hon klart & tydligt talade om att hon pratat med flera stora kennlar.
& dom tycker som hon.

 

Ja vi får se vad SKK tycker om det hela, men jag vet vems valparna är & hoppas dom hjälper mig med en Dna-typning.
 

 

Ovido - Quiz & Flashcards