Alla inlägg under december 2009

Av Petra Gustavson - 23 december 2009 19:30

Dagen innan julafton, älskar julafton.

Ska slå in de sista paketen, jösses man tror att det inte ska ta så lång tid.
När det väll är färdigt, så e det dags att klä granen & börja mysa med godis mm.

 

Det blev en mysig kväll, som slutade allt för sent.
Då vi ska up i tid i morgon……..

Av Petra Gustavson - 22 december 2009 19:15

Idag fick vi tillbaka vårat vatten
Jösses, det tog 5 långa timmar & ändå va det fruset på fler ställen som han inte kunde fixa.
Så vi fick en provisorisk vatten slang, som går från köket genom vardagsrummet, hall & up i trappan.
Hallen uppe & in i garderoben där varmvatten beredaren är.
Så vi kan spola & duscha.

Spännande å se va de här kalaset kommer kosta……………………………..

 

Vi har även valp köpare här, så medans jag tar hand om dom.
Så tar Micke hand om rörmokaren.
Men dom gillade det dom såg & valde en liten kille….

 

Sen hade jag mitt team möte på vårdcentralen.

Av Petra Gustavson - 21 december 2009 19:15

Ringer rörmokare idag, dom lovar att komma.
Men ringer inte & klockan går.
Ringer å hör vart dom är & dom säger att dom får komma imorgon,

 

Vi ringer en annan rörmokare & dom e snälla & kommer.

Han tittar på pumpen & det är klart att den funkar som den ska & att det är fruset innan den utanför huset någonstans.

 

Han har inte med sig sådana saker & vi får ringa ännu en annan rörmokare.
Som tur e pratar han som kom med dom, då dom börjar prata om att gräva up trädgården osv.
Hoppas verkligen inte det.

 

Micke var å hämtade vatten hos Anna, så vi kunde diska & dricka & vattna hundarna.

Av Petra Gustavson - 18 december 2009 19:15

Vaknar & går på toa, för att upptäcka att det inte går att spola.

Skit, skit, inte nu.
Är snart julafton 6 inge vatten.
Har varit så otroligt kalt ute så vatten pumpen har antagligen frusit.

 

Jag säter på fläkt & element i pump rummet & hoppas på undervärk.
Men icke, så blir det inte.

 

Tiden går & inget vatten.

Av Petra Gustavson - 16 december 2009 19:15

Idag kom anmälan Ankie skickat till Skk, jag ska svara innan den 11/12
& sen får vi se vad som händer.

 

Hoppas verkligen på en Dna-typning

 

Känns så otroligt overkligt att man blivit anmäld på det här sätet.
Men otroligt skönt att veta att jag har rent mjöl i påsen.

Av Petra Gustavson - 14 december 2009 19:15

Idag fyller jag år, har fått fler grattis än någon födelsedag tidigare.

Mår inte så bra idag heller, så sitter mest i soffan & tar det lugnt.

Alla grattar mig & e så mysiga.

Elin & Emilia har gjort en Show & sjunger för mig & de små har gjort presenter i skolan.

 

I födelsedagspresent har jag fått beställa kläder på Halens som jag drömt om ett tag.
& sen hade jag sån tur, måste varit meningen.
Älskar Harry Potter & dom säljer en Bue ray box för 549kr på Home Entertenment.
Dom har en kalender med en speciell vara varje dag, bara prissänkt just den dagen.

Va ute & tittade där just idag, enda dagen & då va Harry Potter sänkt till 299kr.
Så fick den också.

Av Petra Gustavson - 13 december 2009 19:15

Idag är det Lucia, älskar den här dagen.
Men det blir en händelserik.

Först e det konståkningsträning & sen har flickorna uppvisning i a-lagsmatchen på bredstorps ishall.

 

Jag va inte med up, mår inte bra.
Snorig å dan, sen fick bara en förälder följa med in utan att betala.
Så jag spelar in lucia tåget på tv, så vi kan mysa med ficka & prata lite till det.

 

Det gick jätte bra på luciafirandet & Micke har filmat sin första film.
Så jag fick se mina fina tjejer även denna lucia.

 

Vi hade en jätte mysig kväll till inspelningen.

Av Petra Gustavson - 12 december 2009 19:15

Upp någorlunda i tid, men allt tar så möe längre tid än man tror när man e trött.

Vi kommer iväg & det e fint väder & bra vägar.

 

Hade gärna set de andra Tranås flickorna åka.
Men vi får se om vi hinner.

 

Sätter på Gps en & hoppas vi ska komma rätt, lite knäppt när vi leds in i ett villa samhälle & det dessutom på motsatt sida av ishallen, jaja vi hittade en snäll gubbe som visade oss rätt.

 

Vi han precis i tid för att se första prisutdelningen.
Sen va det tid för peppning av nata, hon va nervösare än vanligt.

 

Men trots omständigheterna så placerade hon sig, så det va bara att tacka & ta emot.

 

Efter det så va det resan hem igen, uschan va klockan va mycke när vi kom hem & då skulle vi hämta veden som vi skulle fått hem i går kväll.

Det va inte roligt, men väll gjort så sov de mindre & vi satt & åt lite kyckling & stripps.



Ovido - Quiz & Flashcards